banner

Zoek & bestel

> Uitgebreid zoeken

Registreren

Maak hier een webshop profiel
welkom
1
Volg ons

EBOOK- EN EREADER-HELPDESK
Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u contact opnemen met onze eBook- en eReader-helpdesk door een mail te sturen naar: ebook@libris.nl of ebook@blz.nl 

VEEL GESTELDE VRAGEN OVER ONZE NIEUWE EBOOKS EN EREADERS

 

LIBRIS LEVERT VANAF 22 SEPTEMBER EIGEN EBOOKS

eBooks van Libris zullen vanaf nu grotendeels worden geleverd als EPUB met watermerk.
Deze beveiliging zal verder niet meer beveiliging worden genoemd, omdat u niet wordt belemmerd in wat u met dit bestand doet, u kunt dit altijd overal naartoe verplaatsen, en lezen op de door u gewenste manier, veilig opslaan op uw apparaten is nooit een probleem, u hoeft geen procedures te doorlopen, anders dan het direct downloaden van uw eBook.
Deze eBooks kunt u lezen op uw eReader, maar ook probleemloos op uw tablet, computer, smartphone.

Handmatig dient u het bestand te verplaatsen naar het gewenste apparaat, en normaal gesproken kunt u direct aan het lezen.

Verplaatsen kunt u direct via de Windows Verkenner/Apple Finder doen, indien het om een (Kobo) eReader gaat. Andere apparaten (denk aan tablets en smartphones) kunt u eenvoudiger/zonder koppeling met computer bedienen middels een (gratis) applicatie als Dropbox [Dropbox.com], Google Drive [drive.google.com], of OneDrive [onedrive.com].


VOORDELEN VAN ONZE NIEUWE EBOOKS OP EEN RIJTJE

- Met de aanschaf van eBooks via onze nieuwe eBook-partner ondersteunt u uw lokale Libris-boekhandel. Met Kobo eBooks doet u dit dus niet meer.
- De Boekenbon-cadeaukaart is ook te verzilveren op eBooks
- U kunt gewoon betalen met iDeal
- U heeft weer een winkelmandje voor eBooks waardoor u ook meerdere eBooks in één keer kunt aanschaffen
- De eBooks hebben een watermerk (Bij Kobo ging het om Adobe DRM, wanneer u geen Kobo eReader gebruikt). Watermerk is klantvriendelijker en minder gesloten waardoor het gemakkelijker is zelf vrij over uw eBooks te beschikken, u kunt lezen op welk apparaat u maar wilt (ook uw Kobo eReader) zonder speciale apps, ook op Apple apparatuur kunt u de eBooks nu eenvoudig in iBooks inladen
- Wij kunnen u meer aantrekkelijke prijsacties bieden
- Eén account. U blijft binnen de Libris-omgeving waardoor u geen extra account meer nodig heeft en u blijft dus klant van de Libris-boekhandel
- Eén, Nederlandstalig aanspreekpunt voor de helpdesk: ebook@libris.nl
- Libris is vanaf 24 september aangesloten bij LeesID, u heeft dan altijd en overal toegang tot uw eBooks
- INLOGGEGEVENS VAN KOBO WERKEN NIET BIJ LIBRIS

Bent u pas met een Kobo eReader begonnen met eReading, (of heeft u na januari 2012 voor het eerst via Libris een eBook gekocht) dan heeft u misschien slechts een account bij onze vorige partner, Kobo.

Ook als u via ons deze nieuwsbrief ontvangt, hoeft u geen Libris account te hebben. (Aanmelding op de nieuwsbrief staat los van een account).
Blijkt uw e-mailadres dus onbekend als u wilt inloggen op Libris.nl, dan kunt u direct een eigen account aanmaken. Dit staat los van uw Kobo account.

Bij ons download u bijna altijd direct een EPUB bestand met watermerk, dit soort bestanden zijn vrij te verplaatsen naar al uw apparaten!

Bovendien kunt u bij Libris direct een koppeling maken met LeesIDen zo al uw aankopen centraliseren, binnen enkele maanden zou Kobo hier ook mee moeten gaan samenwerken, zo krijgt u een mooie overzichtelijke plek met al uw aankopen.

IK HEB EEN KOBO, KAN IK NA 22 SEPTEMBER GEKOCHTE EBOOKS BIJ LIBRIS NU OOK LEZEN?

Natuurlijk, u dient het EPUB bestand wat u bij ons heeft aangeschaft te plaatsen direct op uw Kobo eReader, dit kan eenvoudig via de Windows Verkenner/Apple Finder.
U hoeft het bij ons gedownloade bestand slechts over te plaatsen naar uw eReader/App op smartphone of tablet, om direct te beginnen met lezen.
Wij verkopen ook nog enkele eBooks die door de uitgeverij zijn beveiligd met Adobe DRM, als dat bij uw aankoop het geval is, kunt u hierboven kijken voor de tips van het downloaden via Adobe Digital Editions.


VERKOPEN JULLIE NOG EREADERS?

Vanaf 22 september 2014 werken wij samen met een nieuwe leverancier van eBooks. Dit betekent voor u dat u meer vrijheid heeft in het lezen van uw eBooks en dat het bestellen van eBooks via de Libris-boekhandel een stuk gemakkelijker is geworden. Dit betekent dan ook dat we geen Kobo eReaders en Kobo eBooks meer aanbieden via de webshop.

Nieuwe eReader
Wij hebben inmiddels een alternatief gevonden voor de Kobo eReader. Een eReader waarmee u direct uw lokale boekhandel ondersteunt. Meer informatie over wanneer u de nieuwe eReader kunt verwachten zullen wij zo spoedig mogelijk vermelden op onze site, via onze nieuwsbrief en Social Media.

ENKELE EBOOKS WORDEN NOG GELEVERD ALS ADOBE DRM EPUB (BEVEILIGD) BESTAND

Enkele eBooks worden nog geleverd als Adobe DRM EPUB bestand, dit zal duidelijk vermeld worden voordat u tot koop overgaat.

Indien het in uw geval om een beveiligd eBook gaat, is het belangrijk uw Adobe ID te controleren binnen het Adobe Digital Editions programma [http://www.adobe.com/solutions/ebook/digital-editions/download.html], of Sony Reader for PC [http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-dwnl/prd-ebo/sony-reader-software-update-ver2300_03130-win/PRS-T2], indien u met een Sony eReader leest.
Op een tablet of smartphone kunt u middels programma's als Bluefire Reader (iPhone/iPad) [http://www.bluefirereader.com/ios-and-android-apps.html] of natuurlijk de Kobo applicatie. Ook Google Play Books of Aldiko [http://www.aldiko.com] kunt u gebruiken op veel (Android) apparaten.

Extra informatie over Adobe ID beveiliging:

Voortaan zijn alle downloadstappen via Libris hetzelfde, of u nou een Kobo eReader gebruikt, of een eReader van een ander merk, maakt geen verschil.
Uw download gaat altijd via de boekhandel, en uw aankoop levert dus altijd een bijdrage aan uw lokale boekhandel.

VOORDELEN EPUB BESTANDEN MET WATERMERK

Na vele jaren van vragen hierover, verkopen wij eindelijk eBooks met watermerk, dit houdt in, dat u aankopen bij Libris gedaan, eenvoudig kunt plaatsen op al uw apparaten, delen binnen een huishouden is nog nooit zo makkelijk geweest.
- IK WIL EEN EBOOK CADEAU DOEN, HOE WERKT DAT?

U kunt inmiddels weer direct bij Libris terecht voor eBooks, dit betekent dat de Boekenbon-cadeaukaart ook in te leveren is bij aanschaf van eBooks, en u dus een Boekenbon-cadeaukaart cadeau kunt doen, waarmee de ontvanger naar hartelust eBooks kan aanschaffen.

Bovendien is verreweg het grootste deel van de Nederlandse eBooks verkrijgbaar als EPUB met watermerk, dit betekent dat u het eBook na aankoop direct kunt downloaden, en kunt geven als cadeau.

KAN IK EEN BOEKENBON-CADEAUKAART OOK GEBRUIKEN VOOR LIBRIS EBOOKS?

Ja dat kan! U kunt inmiddels weer direct bij Libris terecht voor eBooks, dit betekent dat de Boekenbon-cadeaukaart ook in te leveren is bij aanschaf van eBooks. U kunt de Boekenbon-cadeaukaart dus ook cadeau doen voor het kopen van eBooks.

WAT IS LEESID?

LeesID is een nieuwe samenwerking van alle grote eBookverkopers in Nederland. Dit systeem is opgezet om u altijd over al uw aankopen te laten beschikken, ook al zijn deze eBooks bij verschillende aanbieders aangeschaft. Libris is vanaf 24 september ook aangesloten bij LeesID. Kobo volgt later dit jaar of begin volgend jaar. Meer informatie over LeesID

IK BEN OP ZOEK NAAR ENGELSTALIGE EBOOKS

Op dit moment leveren wij weinig Engelstalige eBooks, wij hopen hier in de toekomst verandering in te brengen, en zullen duidelijk aankondigen wanneer ons aanbod verbetert.

IK HEB NOG EEN EBOOKBON OF -KAART VAN VÓÓR 28 FEBRUARI 2012, WAT MOET IK DAARMEE DOEN?

eBookBonnen en eBookkaarten van vóór 28 februari 2012 kunnen helaas niet meer ingewisseld worden.

Kobo is onze nieuwe partner op het gebied van eBooks, een wereldwijde eReading-service die al meer dan 7 miljoen gebruikers kent.

Helaas betekent dit dat bestaande eBookBonnen en eBookkaarten niet meer in onze webshop ingewisseld kunnen worden.
Heeft u nog een bon? Bepaal dan de eerste drie letters van het bonnummer – bijvoorbeeld “EBB” voor “EBB-12345-67890” en, afhankelijk hiervan:

•EBB: stuur een e-mail naar ebook@libris.nl met vermelding van het exacte bonnummer, uw bank- of girorekening, en de naam en woonplaats van de rekeninghouder. U krijgt dan de (rest)waarde van de bon op uw rekening gestort.
•EBK: stuur een e-mail naar ebook@libris.nl met vermelding van het exacte kaartnummer, uw bank- of girorekening, en de naam en woonplaats van de rekeninghouder. U krijgt dan de aankoopwaarde van de kaart op uw rekening gestort.
•Overig: stuur een e-mail naar ebook@libris.nl met vermelding van het exacte bonnummer, en waar u de bon of de bijbehorende eReader gekocht heeft.
- STAAT UW VRAAG ER NIET BIJ?

U kunt altijd direct bij ons terecht:
Voor vragen of aanvullende tips/suggesties mail met
ebook@libris.nl of ebook@blz.nl 


VEEL GESTELDE VRAGEN OVER KOBO EBOOKS EN EREADERS

IK HEB OOIT EEN KOBO GEKOCHT BIJ (EEN) LIBRIS (BOEKHANDEL), HOE ZIT DAT MET DE GARANTIE?

Natuurlijk heeft u met een aankoopbewijs gewoon recht op 2 jaar garantie op uw Kobo eReader, u kunt met al uw vragen bij ons terecht, kijk naar onze lijst met meest gestelde vragen of neem contact op met: ebook@libris.nl

Dit betreft alle Kobo eReaders die voor 22 september 2014 zijn aangeschaft bij Libris.nl of in de Libris-boekhandel. Heeft u na 22 september 2014 een Kobo eReader aangeschaft dan verwijzen wij u graag door met de helpdesk van Kobo. Bereikbaar door een mail te sturen aan: help.nl@kobobooks.com

HOE BLADER IK OP MIJN KOBO GLO / AURA HD DOOR DE BIBLIOTHEEK?

Sinds de meest recente updates voor de Aura HD en Glo eReaders, is het menu weer een beetje aangepast.
In de bibliotheek zit geen '3 streepjes'-knop meer naast elk eBook, waar de opties door tevoorschijn werden getoverd in het verleden.

Ook is de bladerfunctie in de bibliotheek veranderd. Vanaf nu veegt u over het scherm, dit kan in alle richtingen, om door de bibliotheek te bladeren. Ook kunt u door op pagina 1 van x (rechtsbovenin) te klikken, direct een pagina verderop invullen daar meteen heen te gaan. Wij hopen dat u zo weer prettig en vlot door de bibliotheek heen kunt om uw collectie te bekijken.

HOE VERWIJDER IK EBOOKS VAN EEN KOBO EREADER?

Sinds de meest recente updates voor de Aura HD en Glo eReaders, is een groot deel van het menu vernieuwd.

In de bibliotheek zit geen '3 streepjes'-knop meer naast elk eBook, waar de opties door tevoorschijn werden getoverd in het verleden.

In plaats daarvan is de tactiek nu 'Touch & Hold' geworden, dat betekent: langer vasthouden voor de opties.
U opent een eBook nog steeds door het aan te tikken.

Door een titel langer vast te houden, kunt u deze archiveren/verwijderen etc.
Wij hopen dat u zo de bibliotheek weer schoon kunt houden, ook in de drukke zomermaanden.

Ook is de bladerfunctie in de bibliotheek veranderd. Vanaf nu veegt u over het scherm, dit kan in alle richtingen, om door de bibliotheek te bladeren. Ook kunt u door op pagina 1 van x (rechtsbovenin) te klikken, direct een pagina verderop invullen daar meteen heen te gaan. Wij hopen dat u zo weer prettig en vlot door de bibliotheek heen kunt om uw collectie te bekijken.

KAN IK KOBO EBOOKS OOK OP MIJN SONY EREADER LEZEN?

Natuurlijk kunnen Kobo eBooks in een handomdraai gelezen worden op een Sony eReader.
(Eenmalig dient u onderstaande stappen te controleren, maar een volgende aankoop is aanklikken en lezen normaal gesproken).

Eenmalige voorbereiding:

U heeft wel het Sony Reader for PC programma nodig, en het is van groot belang dat dit programma en uw eReader zijn gekoppeld aan uw Adobe ID (e-mailadres).

U kunt namelijk alleen eBooks plaatsen via het Sony Reader for PC programma (normaal gesproken meegeleverd met uw eReader).
Het Sony Reader for PC programma is inmiddels nagenoeg onvindbaar geworden voor nieuwe downloads, maar gelukkig niet helemaal, u kunt dus nog steeds hier terecht:

Download Sony Reader for PC

Als u dit programma (reeds) op de computer heeft staan, kunt u het openen en via de 'Help' controleren of er een Adobe ID (e-mailadres) op uw computer is geregistreerd reeds.
Dit is van groot belang, uw aankopen worden gekoppeld aan dit ID, u kunt pas een eBook downloaden als dit is gebeurd.

Het Kobo eBook downloaden voor een Sony eReader:

U kunt inloggen bij Kobo via het mensje rechtsboven op www.kobobooks.nl en doorklikken via het mensje naar 'mijn bibliotheek', daar verschijnt uw aankoop met een knop: 'Adobe DRM Epub', u klikt op die knop om uw aankoop te downloaden naar het Sony Reader for PC programma.
Is uw computer reeds bekend met het openen van beveiligde eBooks, dan zal het Sony programma zich melden om dit eBook te importeren, u gaat akkoord!

Indien de computer niet automatisch met het bestand aan de slag gaat:

Eenmalig:
Als u dat heeft geregeld, is het van groot belang uw computer correct in te stellen op het openen van het eerder genoemde .acsm bestand, dit kunt u doen met de rechtermuisknop, klik op het zojuist gedownloade .acsm bestand en kies voor 'openen met', zoek eventueel naar het Sony Reader for PC programma als dit niet al wordt aangeboden, en selecteer onderaan het vinkje 'dit programma altijd gebruiken voor het openen van dit soort bestanden'.

Vervolgens zou alles op rolletjes moeten verlopen, en wordt uw eBook direct in het Sony Reader for PC programma geplaatst, en kunt u de Sony eenvoudig synchroniseren door het apparaat te koppelen aan uw computer, en het programma te starten.

KAN IK MIJN BESTAANDE EBOOKS OP EEN KOBO EREADER LEZEN?

Ja, de Kobo eReader ondersteunt EPUB-formaat met Adobe- of watermerk-DRM, dus zolang een eBook een van deze formaten heeft kan het zonder probleem op een Kobo eReader gelezen worden.

Een .ePub bestand kunt u direct via de Windows Verkenner op de Kobo plaatsen, let op dat u geen eigen mappenstructuur aanmaakt op de Kobo, het bestand dient direct in de hoofdmap van de Kobo te worden geplaatst. Na veilig afkoppelen verschijnt de melding 'inhoud verwerken' op de eReader, let op of de % meter 100% bereikt, u kunt dan beginnen met lezen.

Heeft u eBooks in Adobe Digital Editions staan? Dan kunt u deze direct op de Kobo plaatsen door de Kobo te koppelen met Adobe Digital Editions actief, er zal worden gevraagd om autorisatie, u gaat akkoord, en kunt eBooks verschuiven naar de Kobo boekenplank zoals u gewend was van uw eerdere eReader(s).

Klik hier voor meer informatie.

WAAR IS MIJN KOBO EBOOK?

eBooks die worden gekocht via onze eBookpartner Kobo, zijn altijd beschikbaar via uw Kobo bibliotheek.
Wanneer u een Kobo eReader gebruikt, hoeft u alleen te synchroniseren om uw aankopen te gaan lezen. Synchroniseren kan via de 'Sync' knop op uw Kobo Home-scherm.
Indien u geen WiFi gebruikt thuis, kunt u synchroniseren door uw Kobo Desktop programma te starten vanaf het bureaublad van uw computer. U sluit de Kobo aan en kiest voor 'Verbinden'. Synchronisatie zou nu automatisch moeten plaatsvinden, u kunt dit controleren via de 'eReader' tab in het Kobo Desktop programma op de computer. Vergeet u niet 'ontkoppelen' te klikken voor u de eReader afkoppelt van de computer.

Twijfelt u of de aankoop geslaagd is, controleer uw e-mail, Kobo stuurt altijd direct een aankoopbevestiging.
Surf naar de Kobo website: www.kobobooks.nl en klik rechtsboven na aanmelden op 'mijn bibliotheek', hier staat een overzicht van al uw Kobo eBooks.

MIJN KOBO REAGEERT NIET MEER

Vaak gaat het bijvoorbeeld om een lege accu, sluit dus eerst een oplader voor het stopcontact aan, dit mag ook de oplader van een smartphone zijn, als de aansluiting maar Micro USB is.
U hoeft geen knoppen in te drukken.

Probeer dan eventueel 'de paperclip' (dit is gewoon een herstart van uw apparaat): U zou een klik moeten voelen als u met een paperclip in het gaatje drukt, het apparaat zou meteen opnieuw moeten opstarten, voor de verschillende locaties:
Kobo Touch: aan de achterkant, middenin de onderste helft van het apparaat, zit het gaatje.

Kobo Glo/Aura/Aura HD: aan de onderkant, naast de USB poort zit het gaatje.
Kobo Mini: verwijder de 'snapback' door aan de rechterbovenhoek de achterkant los te halen, links in de onderste helft van het apparaat zit het gaatje.

Reageert het apparaat niet, maar het lampje wel? Dan kan een fabrieksinstellingen-reset uitkomst bieden:

Kobo Touch: Met de 'Home'-knop onder het scherm ingedrukt, oplader verbinden, er zou een rood lampje moeten gaan branden, en dan een wit lampje moeten gaan flikkeren.
Er wordt een fabrieksinstellingen-reset gedaan, (u ziet 'restoring' en een zandloper in beeld), na een aantal minuten kan het apparaat met de computer worden verbonden.
Geen rood lampje? Probeer dan met oplader aangesloten, en de 'Home'-knop ingedrukt, een paperclip in het gaatje aan de achterkant te duwen, tot u een klik voelt, het apparaat zou moeten resetten.

(U ziet 'restoring' en een zandloper in beeld). Als het Read On-logo verschijnt is de reset geslaagd, en kunt u de eReader opstarten om opnieuw te koppelen aan uw Kobo account.

Kobo Glo/Aura/Aura HD: Met de Licht-knop ingedrukt,
oplader verbinden, er zou een rood lampje moeten gaan branden, en dan een wit lampje moeten gaan flikkeren.
Er wordt een fabrieksinstellingen-reset gedaan, na een aantal minuten kan het apparaat met de computer worden verbonden.

Geen rood lampje? Probeer dan met oplader aangesloten, en de 'Licht'-knop ingedrukt, een paperclip in het gaatje aan de achterkant te duwen, tot u een klik voelt, het apparaat zou moeten resetten
(U ziet 'restoring' en een zandloper in beeld). Als het Read On-logo verschijnt is de reset geslaagd, en kunt u de eReader opstarten om opnieuw te koppelen aan uw Kobo account.

KAN IK MIJN KOBO EBOOKS OOK LEZEN OP EEN ANDER APPARAAT?

Kobo eBooks zijn eenvoudig te lezen op al uw apparaten via de Kobo App, te downloaden in de AppStore, of Google Play Store, of natuurlijk te downloaden via www.kobosetup.nl op uw computer.
Lezen op een ander type eReader wordt erg gemakkelijk wanneer Kobo gaat samenwerken met het systeem van LeesID, waardoor u eenvoudig uw eBooks kunt downloaden via ons.
Op dit moment kunt u alleen een Adobe DRM beveiligd bestand bij Kobo downloaden, om via een programma als Adobe Digital Editions/Sony Reader for PC, te plaatsen op uw eReader.

Doesburg
Kerkstraat 32
T: 0313-472308
Ede
Grotestraat 8-10
T: 0318-650231
Haaksbergen
Spoorstraat 67
T: 053-5723524
Zevenaar
Marktstraat 29-31
T: 0316-524970
Zutphen
Beukerstraat 77
T: 0575-519717

Stel een vraag

Ik heb een vraag voor de locatie
Boek en buro logo

Vul alstublieft in onderstaand formulier uw contactgegevens in.
 
Naam
Telefoonnummer
E-mail adres